torsdag den 1. december 2011

Pakkekalender

Så blev det endelig 1. december...
Jeg nåede det lige at blive færdig med denne pakkekalender i sidste øjeblik. Det var ellers tæt på ikke at lykkes, for da jeg igår formiddags skulle til at sy de sidste 3 poser, brød min symaskine sammen... Øv altså.. og så så man lige mig gå i panik  :/
Vi skulle heldigvis hjem til mine forældre igår og jeg vidste at de havde et gammelt hakkebræt ( symaskine) fra min oldemoar. Så da vi kom derhjem fik jeg travlt med at prøve at finde ud af hvordan sådan en gammel symaskine skulle trådes. Det lykkes heldigvis og jeg blev færdig.
Så nu hænger den fint oppe i vores vindues parti og pynter.
Det er jo desværre ikke helt mit eget design ( gid det var... ). Men jeg har kigget i Mailegs katalog og set ideen derfra. Desværre syntes jeg bare, at Mailegs er så dyre så jeg slet ikke kan være med, den koster 650.- kr.
Uffff... ikke noget min pengepung ville kunne klare, så jeg har lavet en selv i de farver som jeg syntes passede til vores hjem. Det har ikke kostet mig mere ind 35.- kr. at lave og det var for båndet til poserne. Ellers havde jeg alt stoffet i gemmeren selv. Den er faktisk nem at gå til og den kan jo laves præcis i de farver man ønsker.
Brevene har jeg lavet af lyst stof, hvor jeg har strøget fliseline på og derefter malet motiverne på med en Posca tusch. Tallene er ligeså lavet med en Posca tusch.


















Mega mussen har jeg også selv lavet, den er fra sidste år  :)



9 kommentarer:

Anne O sagde ...

Hvor er den flot - du er bare så prof ;0) Fortsat glædelig 1. december. Knus fra Anne

Lulufant sagde ...

Tak Anne og lige måde til dig også..
Knus mig

Birgitte med Annekset sagde ...

Så sidder jeg her og pudser skærmen, og tænker: det var da mærkeligt, så store er mine poser da ikke på min Maileg kalender. Men nu kan jeg jo godt læse mig til hvorfor. :-)) Super flot!
Ønsker dig en dejlig første decemer
Kram Birgitte

Mette, FjellroMantikk ♥ sagde ...

WOW!!! Dette var lekkert:)
Så flink du er.
Nydelige strømper♥
Heldige barna*

Ønsker deg en fin dag!!!!
Klem fra Mette.

Anna Berit sagde ...

Hej Tina. Jeg elsker bare din kalender og hvis min svigerdatter kan lide den (hvad jeg er overbevist om at hun kan ;)),så låner jeg nok idéen til næste år. ;) Lige nu går det hele jo op i babyforberedelser, hihi! 9 dage til termin...:)

Guldloks moster sagde ...

Whouuuu hvor er den bare flot, det ser bare godt ud i vinduet - heldigt den blev færdig i tide.

Ha' en fortsat go' 1. december

Solvejfire sagde ...

hvor er den bare flot, sikke en pakkekalender

Solvejfire sagde ...

hvor er den bare flot, sikke en pakkekalender

Lulufant sagde ...

Thi Hi Birgitte.. Og tak. Det er der ingen grund til at gøre pudse skærmen, du ser rigtig nok :) Nej, jeg ville gerne have mine poser lidt større så det kunne komme lidt mere i dem..

Tusinde tak Mette.. Ja, ungerne kunne næsten heller ikke vente med at få lov til at kigge i dem. Og tak i lige måde..

Det er du mere ind velkommen til Anna Berit.. Uhhh det bliver spændende var.. Så må man håber at hun ikke går over tid.. Jeg gik selv 14 dage over tid med 2 ud af 3 af mine drenge..

Tak Guldloks moster :) Ja, det VAR heldigt, den blev hængt op i vinduet kl. 2230 om aftnen d. 30/11. Så lige 1½ time før.. pyyhaaa...

Tusinde tak Solvejfire..

Ha' en dejlig dag idag til Jer
Knus Tina