lørdag den 10. december 2011

Juleheste

Jeg har luret og savlet en del over de søde Maileg træheste man kan købe. Jeg har ikke verdens største pengepung og er ikke flov over at sige det. Så når man brændende ønsker sig noget og ikke kan finde midlerne dertil, så må man søge andre veje..  Lave tingene selv, så godt man formår...
Jeg kan godt lide at gå i Søsterne Grene og finde billige ting og sager til hjemmet og i mandags var der lige en mulighed for det. Der fandt jeg nogle søde træheste til 48.- kr. Da jeg købte hestene var de kridhvide med røde aftegninger på. Med det samme tænkte jeg, at dem kunne jeg da male om til noget, der minder om Mailegs.
Så da jeg kom hjem, sleb jeg det røde maling af og derefter malede jeg hestene i råhvide med lysebrun manke på og lyserøde stjerner og hove. Derefter syede jeg i hånden ( Øv.. min symaskine dur jo ikke mere ) nogle velourbånd med blonder på. Bjælderne havde jeg i forvejen, (men de kan også købes i forskellige størrelser i Panduro) og dem malede jeg i lyseblå/lyserød og grøn og satte bjælderne på båndet.
Og vuptiiiii....... Et par søde heste i bedste Maileg look a like  :)  :)









12 kommentarer:

Maj-Britt Johansen sagde ...

Hej Tina
pengene hænger vist ingen steder på træerne pt,så man må sno sig,de er super søde dine heste,du er simpelthen bare så dygtig.knus Maj-Britt

angie sagde ...

en vidunderlig idé !!!!! på træhesten er soo cute! kærlighed hilsener fra Tyskland af angie

Birgitte med Annekset sagde ...

Tina - er der noget som du ikke kan få til at ligne en halv million.? :-)
Hvor er de flotte.
Ha´en dejlig weekend
Knus Birgitte

Maj-Britt Johansen sagde ...

hej Tina
dejligt rundt besøgs tal tillykke med det
knus Maj-Britt

Lulufant sagde ...

Hej Maj-Britt ..
Nej, det gør de vist heller ikke her.. Men, nøj, hvor ville det bare være lækkert hvis de gjorde :) :) :) Og tak for din søde kommentar <3

Tusinde tak Angie.. Har I også en Søsterne Grene i Tyskland?? For så er det jo lige til at gå til at lave sin egen hest.

Thi hii.. Birgitte. Der er sikkert en hel del, men jeg vil da gerne kunne gøre det med alt. Altså få det til at ligne en halv million. Jeg elsker bare at få noget "mindre" eller brugt til at se kønt ud igen. Det er så fedt når man kan sparre penge den vej :)

Til Maj-Britt..
Var du besøgstal nr. 26700 ?? Og tak, jeg må indrømme jeg går nok ikke lige så meget op i mine besøgstal som nogle andre måske gør, men det er da altid sjovt hvis man lige selv bliver et lige stort nr., Så jeg kender godt følelsen... Man regner næsten med at der popper et vindue op med at - Du er nu nr .. på bloggen og du har lige vundet...
Ikke sandt?? Det ville være cool hvis man kunne få den til at gøre det..

Ha' en vidunderlig dag og weekend til Jer.
Juleknus fra Tina

Moster-Mette sagde ...

Hvor er de søde. Man kan være rig på mange ting her i livet, penge er ikke alt, og det er du, med de evner. Hvis du åbner en lille butik på bloggen, ville du blive rig, og jeg ville gerne være den første kunde. God weekend.
knus

Anna Berit sagde ...

Ajjj, hvor er de blevet søde, Tina! Det er lige efter mit hjerte, når man kan trylle noget flot ud af en ting, der ikke behøver koste kassen eller være et bestemt mærke. :) Det er meget sjovere, at kreere end bare at shoppe, hihi! Jeg ønsker virkelig for dig, at dit ønske om egen butik går i opfyldelse. :) Hvad kunne det ikke blive til??? :) Har du forresten set, at jeg er blevet Farmor i går? Ønsker dig en fantastisk weekend! :) Knus. Anna Berit

Lulufant sagde ...

Det var vel nok pænt sagt af dig Moster-Mette :) Og du har så meget ret. Jeg er vel rig på den måde med mine evner og det kunne være helt fantastisk at kunne åbne sin egen butik, har jo en drøm om det.

Et kæmpe stort tillykke til dig Anna Berit. Endelig kom dagen jeg ved du længe har ventet på. Det bliver vel nok spændende for dig når du skal se hende på mandag. Hun er sikker helt vidunderlig :)
Og tak, Ja jeg håber virkelig at den drøm går i opfyldelse det ville være skønt.
Ha' en rigtig dejlig aften til Jer begge og igen tillykke med den nye status som bedsteforældre Anna Berit.
Juleknus fra mig
Tina

Petitflora sagde ...

Hvor er de bare flotte, og så sandt som det er sagt er du virkelig dygtig til at lave så mange fine ting.

Godt du kan lide julesokken som du har vundet hos mig og endnu engang tilykke
Jeg sender den afsted til dig på mandag

Ha`en god aften

Knus Anja

Solvejfire sagde ...

De er da blevet super søde dine heste, det er nu også sjovt, når man kan lave tingene selv :) og du er jo super god til det, så det ville da være en skam ikke at bruge de evner

angie sagde ...

Jeg vil stoppe min øjne, når jeg finder sådan en sød lille hest, jeg male det nøjagtigt som det søheste! præmier er de store forbillede! en dejlig søndag advent Angie,

Lulufant sagde ...

Tusinde tak Anja,Sikke flotte ord jeg har fået med på vejen... Jeg glæder mig utrolig meget til at modtage julesokken.

Tak tak Solvejfire.. Ja, det ville altså være skønt hvis mine kreative evner kunne nå lidt længere og ud over blogland. Men jeg er nu også stolt af at der er nogle der syntes at der jeg laver og viser herinde er flot.

Ja, Angie.. Du må ud og lede, de er sikkert til at finde rundt omkring..

Tusinde tusinde tak ALLE sammen for Jeres utrolig søde og opmuntrende kommentarer,, Hvor er det dejligt at der er nogle der tror på mig og syntes om det jeg laver.. Det gør mig så glad.
I må alle have en rigtig dejlig 3
. søndag i advent.
Stort juleknus fra mig
Tina